De ontwikkelingen van COVID-19 / Corona zorgt bij veel mensen voor grote onrust en we begrijpen dat heel goed. Daarom willen wij u laten weten hoe we bij SCHIESSER omgaan met de situatie.

Het is onze topprioriteit om de gezondheid en het welzijn van onze klanten en werknemers te beschermen. Tevens willen we onze bijdrage leveren om de verspreiding tegen te gaan. We volgen met grote zorg de aanbevelingen van de overheid en voeren alle noodzakelijke maatregelen in.

Onze onlineshop is nog steeds 24 uur op 24 voor u open maar we kunnen tot nader bericht uw vragen alleen per e-mail beantwoorden (kundenservice@schiesser.com). Zodat u onze producten zoals gewoonlijk kan kopen, bieden we nu gratis verzending aan bij uw bestelling in onze onlineshop.* Om ervoor te zorgen dat u in de nabije toekomst geen extra verplaatsing naar het postkantoor hoeft te doen, verlengen we onze retourperiode voor uw online aankopen tot 100 dagen.

Wij wensen onze klanten in deze periode vooral een goede gezondheid.

Uw SCHIESSER Team

Vragen en antwoorden in verband met de huidige situatie

Reactietijd op klantenvragen?
Naar aanleiding van het groter aantal klantenvragen kan er vertraging optreden in het beantwoorden per email.

Is de klantendienst telefonisch bereikbaar?
Wegens interne maatregelen met betrekking tot de huidige situatie zijn onze medewerkers van de klantendienst momenteel helaas niet telefonisch bereikbaar maar enkel per e-mail (kundenservice@schiesser.com).

Is het verder mogelijk om artikels te retourneren?
Er kan verder geretourneerd worden. We zien hiervoor momenteel geen reden om dit te onderbreken. Eventueel kunnen er tijdelijke vertragingen optreden bij de verwerking van retourzendingen.

Biedt SCHIESSER een langere retourtermijn aan?
Wij verlengen onze retourtermijn voor uw online aankopen tot 100 dagen zodat u zich in de komende periode niet naar het postkantoor hoeft te begeven.

Zijn er vertragingen in de leveringen?
In de huidige situatie is het mogelijk dat wij onze leveringsbelofte (verzenden binnen 2-3 werkdagen) niet kunnen nakomen en dat u uw bestelling pas na 5-6 werkdagen ontvangt. We vragen om uw begrip. Bij internationale zendingen kunnen er gezien de huidige situatie vertragingen of beperkingen optreden.
Volgende landen zijn momenteel getroffen: Frankrijk en Zwitserland.
Indien er wijzigingen zouden optreden dan zullen we u hierover uiteraard informeren. Actuele aanwijzingen van DHL met betrekking tot Verzending en levering bekomt u hier

Hoe functioneert de contactloze bezorging?
Ook voor onze transportpartner DHL is de veiligheid en de gezondheid van de eigen medewerkers en klanten topprioriteit. Om de klanten en de pakjesbezorgers zo goed mogelijk te beschermen, gebeurt de aanname van de pakketten voortaan contactloos. Een handtekening van de ontvanger is bijgevolg niet meer vereist, de DHL-koerier ondertekent zelf bij aflevering. Alternatief kan een plaats of een postbus worden vermeld waar het pakket kan achtergelaten worden om het persoonlijk contact volledig te vermijden. Bestellingen blijven dus verder vrij van risico. Bij wijzigingen zullen wij u hier informeren.

Tot wanneer zijn de Schiesser stores gesloten?
De SCHIESSER stores zullen vermoedelijk gesloten blijven tot en met 19.04.2020. Wij informeren u hier in geval van eventuele wijzigingen.

Omruiling en retourneringen in de SCHIESSER stores
Wij hopen dat onze stores en outlets spoedig hun activiteiten zullen kunnen hernemen, tot die tijd zijn uiteraard de tijdslimieten voor omruilingen en retourneringen opgeschort en behandelen wij uw verzoeken met de grootste inschikkelijkheid.

Wat gebeurt er met bestellingen die naar een zakelijk adres verstuurd werden?
Wanneer de betreffende firma of zaak gesloten is, is het niet mogelijk om een pakket af te leveren. De zending keert in dat geval terug naar de afzender.

*Gratis verzending op het gehele assortiment in de onlineshop.