Hulp / FAQ

Waarom zou ik een eigen internetaccount aanmaken?

Met een eigen internetaccount kunt u beschikken over allerlei functies die het winkelen in de SCHIESSER Online Shop een stuk gemakkelijker maken. U voert één keer uw gegevens voor het factuur- en afleveradres in. Die worden in uw internetaccount opgeslagen zodat u ze niet telkens u iets koopt opnieuw hoeft in te voeren. Bovendien kunt u beschikken over de volgende functies:

  • Checken van de verzendstatus van uw bestellingen
  • Bestel- en retourenhistoriek
  • Exclusieve acties en aanbiedingen en nog veel meer

Wat zijn de voordelen van een nieuwsbrief?

Via onze nieuwsbrief blijft u altijd op de hoogte van actuele trends en acties en loopt zo geen actueel nieuws mis.

Hoe kan ik me afmelden voor de e-mail-nieuwsbrief?

U kunt ofwel de afmeldingslink in een verstuurde nieuwsbrief volgen of u klikt in de Online Shop op Afmelden voor de nieuwsbrief. In het onderste gedeelte van de pagina vindt u een link voor de afmelding. Vul daar het e-mailadres in dat u wilt afmelden.

Hoe vind ik bij mij in de buurt een winkel die producten van Schiesser verkoopt?

Via onze Store-finder kunt u de dichtstbijzijnde winkel vinden die Schiesser-producten heeft. Daartoe voert u gewoon uw postcode of de gewenste plaats in, wij vinden de dichtstbijzijnde winkel voor u en laten u zien hoe u die het beste kunt bereiken. De Store-finder vindt u hier.

Hoe beveilig ik mijn gegevens?

Wij werken met een moderne 128 bit SSL-codering. Uw gegevens worden met maximale veiligheid behandeld.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord heb vergeten ben?

U kunt uzelf, door te klikken op het vraagteken in het aanmeldgedeelte, een e-mail laten toesturen. Deze e-mail bevat een link waarop u moet klikken. Daarmee bevestigt u dat de aanvraag van u afkomstig is. Vervolgens ontvangt u een tweede e-mail van ons met een nieuw aangemaakt wachtwoord.

Kan ik mijn klantaccount wissen of bij een verhuizing veranderen?

U kunt uiteraard te allen tijde uw klantaccount wissen of afzonderlijke velden veranderen. Log hiervoor gewoon in op uw account en klik op het veld ‘mijn account’.

Voorganger en opvolger?

Bluebird = 95/5

Lexicon, voor als u niet weet wat een bepaalde vakterm betekent.

Ons Bodywear ABC vindt u op de SCHIESSER homepage

Bestaat er een minimale bestelwaarde in de SCHIESSER Online Shop?

Nee, er is geen minimale bestelwaarde.

Hoe vind ik de maat die bij mij past?

Schiesser artikelen komen overeen met de in de handel gangbare maten. Mocht u er een keer niet zeker van zijn, welke maat voor u de juiste is, dan kunt u onze maattabel gebruiken. Mocht een artikel desondanks niet passen, dan kunt u dit uiteraard gratis retour sturen.

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Wij accepteren uitsluitend bestellingen via onze Online Shop.

Kan ik een bestelling veranderen of annuleren?

Bestellingen die eenmaal zijn verstuurd, kunnen vanwege het geheel geautomatiseerde proces niet meer worden veranderd of geannuleerd.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, toch zou dit volgens de leveringsstatus het geval moeten zijn. Wat moet ik doen?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Waar en hoe kan ik de leveringsstatus van mijn bestelling bekijken?

Met de verzendbevestiging ontvangt u een Track&Trace code van DHL. Met deze code kunt u op www.dhl.de de status van uw verzending opvragen.

Ik heb geen bestelling opgegeven, iemand moet mijn contactgegevens gebruikt hebben. Wat gebeurt er nu?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Met welk logistiekbedrijf verzendt Schiesser zijn goederen?

DHL Parcel

Naar welke landen wordt geleverd?

Schiesser.be levert uitsluitend naar België.

Gelieve voor leveringen naar Duitsland, Oostenrijk of Luxemburg de schiesser.com te bezoeken. Voor leveringen naar Nederland kan u op de schiesser.nl terecht.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Voor verzenden naar België en Nederland bedragen de verzendkosten voor elke bestelling 4,95 €.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

In de regel duurt het binnen Duitsland twee tot drie werkdagen voordat het pakket bij u is.
Internationale pakketten doen er normaal gesproken vier tot vijf dagen over. U kunt uw bestelling altijd volgen met Track&Trace van DHL.

Wat gebeurt er als ik op het tijdstip van de levering niet thuis ben?

Mocht u bij het afleveren van uw pakket niet thuis zijn, dan zult u een briefje van DHL in uw brievenbus vinden. De mogelijkheid bestaat dat de postbode uw pakket bij de buren heeft afgegeven of dat u het bij het aangegeven postkantoor kunt afhalen.

Eén artikel van een bestelling ontbreekt. Stuurt u dat nog na?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Welke betalingsmogelijkheden worden er op de Schiesser Online Shop aangeboden?

Op de Schiesser Online Shop bieden we u bij aflevering binnen België de volgende betalingsmogelijkheden aan:

  • PayPal
  • Kredietkaart (VISA/MasterCard)
  • Vooruitbetaling

Zie voor meer informatie het punt Betaalwijzen.

Kan ik met een cadeaubon / waardebon betalen?

U kunt tijdens het bestelproces een waardeboncode (zonder spaties) inwisselen.

Waardebon – voorwaarden

Waardebonnen en kortingen kunnen niet met andere acties / kortingen of waardebonnen gecombineerd worden. Contant uitbetalen is niet mogelijk. Per bestelling kan slechts één waardebon ingewisseld worden. Bij retouren worden kortingen in procenten procentueel verrekend met de waardebon. Schiesser behoudt zich het recht voor om bij retouren de waarde van de waardebon van de creditnota af te trekken, als de waarde van de bestelling na retouren onder de 30 € komt te liggen. Minimale bestelwaarde en geldigheidsperiode van de waardebon worden op de waardebonnen vermeld.

Onder welke omstandigheden kan ik een artikel retour sturen?

Mocht een artikel niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kunt u het binnen 14 dagen gratis naar ons retour sturen. We vragen uw begrip voor het feit dat we alleen ongedragen en origineel verpakte, in perfecte staat verkerende goederen weer kunnen aanvaarden. We verzoeken u tevens om alle etiketten en andere labels aan het product bij het passen niet te verwijderen.
Voor een retourzending dient u het bijgaande retourformulier in te vullen en daar ook de geretourneerde hoeveelheid te vermelden. Vermeld daarbij ook de reden van het retourneren, opdat we de service continu voor u kunnen verbeteren.

Hoe kan ik een artikel retour sturen?

Voor een retourzending kunt u onder de volgende link een gratis retoursticker aanmaken. Gelieve deze uit te printen en op het pakket te kleven. Het pakket kunt u al naargelang het land in elk bpost-filiaal van uw keuze afgeven.

Retoursticker België

Gelieve het verzendbewijs voor eventuele vragen goed te bewaren.
Met vragen over de retoursticker kunt u terecht bij onze klantenservice.

Zodra uw retouren bij ons in het depot binnen zijn, zullen we u hierover via e-mail informeren.

Hoe lang duurt het voordat ik bij een retourzending mijn geld terugkrijg?

We zullen uw geld binnen 14 dagen overmaken.

Hoe kan ik zien of een artikel direct leverbaar is?

Alle bij ons in de Online Shop aangeboden artikelen zijn in de regel direct leverbaar.

Waar vind ik mijn favoriete bodywear als die in de Online Shop niet te vinden is?

Maak in dat geval gebruik van onze Store-finder. Hier vindt u alle speciaalzaken die onze artikelen verkopen.

Service-hotline / Contact

Heeft u nog vragen over een van onze producten of heeft u individueel advies nodig? Dan kunt u graag contact opnemen met onze klantenservice. Deze is zowel telefonisch onder het Service-Hotline nummer +49 (0) 1805 212699 (de kosten voor telefoneren uit het buitenland zijn afhankelijk van de betreffende provider van de beller en worden aangerekend zoals een normaal buitenlandgesprek) of via e-mail kundenservice@schiesser.com te bereiken. We helpen u graag verder.